Szempilla Stylistoknak

Hogyan szabadulj meg egy problémás vendégtől szempilla stylistként?

Szinte biztos, hogy vállalkozóként mindenki találkozott már olyan kuncsafttal, akivel nagyon nehéz, vagy épp lehetetlen együtt dolgozni. Ilyenkor eszünkbe juthat persze az üzleti élet egyik alapszabálya, mely szerint a vevőnek mindig igaza van.

Azonban ne feledd: nem kell mindent elviselned! Jó szempilla stylistként biztos lehetsz abban, hogy akkor sem maradsz vendégek nélkül, ha nem vállalsz el minden munkát. Persze sosem egyszerű feladat elengedni egy ügyfelet, még akkor sem, ha a vele való munka megnehezíti a mindennapjainkat.

Most segítünk neked ebben! Megmutatjuk azt, hogyan szabadulhatsz meg diszkréten egy problémás vendégtől!

Mikor érdemes megszabadulni egy vendégtől?

Habár a legtöbb szempilla stylist élvezi a munkáját, nem szabad megfeledkezni arról, hogy az idő pénz. Abban az esetben, ha úgy érzed, hogy egy ügyfélre fordított idő és energia nem térül meg, érdemes megszakítani az üzleti kapcsolatot. Persze nem egyszerű eldönteni azt, hogy mikor jön el az a pont, amikor már azt mondod, elég volt.

A következő dolgok intő jelként szolgálhatnak azzal kapcsolatban, hogy a közös munka a jövőben nem fog működni:

• Rendszeres késés

Mindenkivel megesik néha, hogy elkésik egy fontos időpontról. Ennek bármi lehet az oka, egy forgalmi dugó éppúgy, mint a feledékenység. A probléma azonban akkor kezdődik, ha valaki rendszeresen elkésik a lefoglalt időpontról, ráadásul nem csak 5-10 percet, hanem sokszor akár több, mint fél órát is.

Sőt, rosszabb esetben meg sem jelennek a szalonodban annak ellenére, hogy nem mondták le a lefoglalt időpontot.

Ez nemcsak bosszantó, de egyértelmű bevételkiesést is jelent. Ráadásul az ilyen vendégek nem csupán a te időddel és türelmeddel játszanak, hanem a többi vendéged idejével is. Éppen ezért előfordulhat, hogy olyan, megbízható kuncsaftokat veszítesz miattuk, akik egyébként elégedettek lennének a munkáddal.

• Hanyagság

Az, hogy milyen lesz a szempillahosszabbítás minősége, javarészt tőled függ. Nem szabad azonban megfeledkezni a vendégek felelősségéről sem. Ha valaki nem hallgat rád és nem tartja be a pillák kezelésével járó utasításokat, az problémás lehet. Egyrészt veszélybe sodorhatják saját pilláik egészségét, másrészt a te munkádat is rossz fényben tüntethetik fel mások előtt.

Mivel nem hallgatnak rád, téged fognak hibáztatni azokért a problémákért, amelyeket elkerülhetetlenül maguk okoznak. Éppen ezért, ha egy vendéggel nem tudsz dűlőre jutni az együttműködés terén, itt az ideje annak, hogy elváljanak az útjaitok.

• Tiszteletlen és lenéző viselkedés

Egyik ember sem egyforma, és bizonyos szituációkban mindenki másképp viselkedik. Az azonban, ha egy vendég tiszteletlen, lenéző módon beszél veled, egyértelműen azt mutatja, hogy sem téged, sem pedig a munkádat nem becsüli. Sajnos sokan úgy érzik, hogy bármit megtehetnek egy szolgáltatóval szemben, csak azért, mert fizetnek a munkájáért. Az igazság azonban az, hogy nem kell mindent eltűrnöd.

Sőt, ha megszabadulsz egy tiszteletlenül, lenéző módon viselkedő vendégtől, azzal lehetőséget adsz másoknak arra, hogy időpontot foglaljanak nálad, és így nagy valószínűséggel olyan, lojális vendégeket találhatsz majd, akikkel a közös munka igazi élmény lehet.

Ez csak néhány ok arra, hogy elbúcsúzzunk egy ügyféltől. A munka során sok egyéb probléma is felmerülhet. A lényeg, hogy ha kényelmetlenül érzed magad a munka során, a sarkadra kell állnod, és megválnod a problémás ügyfelektől.

Így ints diszkréten búcsút a problémás vendégeknek

• Mérd fel a helyzetet és dönts hideg fejjel

Először is fontos, hogy soha ne dönts első felindulásból. A hirtelen, haragból és sértettségből meghozott döntések ugyanis csak ártanak az üzletnek és személyes megítélésednek is. Inkább ülj le és gondold át a helyzetet. Miért tartod problémásnak az adott vendéget? Lehet valamit tenni a helyzet orvoslása érdekében? Megbeszélhető a dolog, vagy mindenképp drasztikus lépésre van szükség?

Sokszor egy beszélgetés elég lehet ahhoz, hogy egy félreértésből adódó helyzetet tisztázzunk, máskor azonban a szituáció nagyon is tiszta. Míg az előbbi esetben érdemes egy újabb esélyt adni a kuncsaftnak, addig az utóbbi esetben a saját és vendégeid érdekében is fontos, hogy minél hamarabb megszakítsd a toxikus munkakapcsolatot.

• Fektesd le a szabályokat

Sokan vannak, akik azért nem viselkednek megfelelően, mert nincsenek tisztában azzal, mit is vársz el tőlük.

Éppen ezért fontos, hogy a szalonod szabályait tisztán és érthetően fogalmazd meg, majd diszkrét módon add a problémás vendégeid tudtára.

A házirended legyen jól látható helyen és oszd meg a social media oldalaidon is. Egy szépen megfogalmazott e-mail például jó eszköz lehet arra, hogy felhívd az emberek figyelmét arra, mivel is jár, ha időpontot foglalnak nálad. Ha pedig ezek után is fittyet hánynak a szabályokra, nyugodt szívvel mondhatsz nekik búcsút, hiszen te korábban már figyelmeztetted őket a közös munkával kapcsolatos feltételekre.

• Ne engedj az elvárásaidból

Ha már eldöntötted, hogy szeretnél megszabadulni egy vendégtől, fontos, hogy ne engedj az elvárásaidból. Még akkor sem, ha az adott kuncsaft megpróbál meggyőzni arról, hogy rosszul döntöttél.

Állj a sarkadra és közöld vele, hogy nem tudsz tovább együtt dolgozni vele. Persze nem feltétlenül kell az elutasítást nyíltan az arcába vágnod. Megteheted ezt diszkrét módon is.
Mondd azt, hogy sajnos az időbeosztásod nem engedi, hogy továbbra is fogadd őt.

Előzékeny módon pedig nyugodtan ajánlhatsz neki néhány konkurens stylsistot, akik bármikor szívesen látják az új ügyfeleket. Persze nem rosszindulatból, hiszen mindig vannak olyan kezdő és kevésbé stabil vendégkörrel rendelkező pillások, akik minden új kuncsaftnak örülnek.

Ha pedig az adott vendég durva, sértő vagy fenyegető hangnemben reagál, egyszerűen hagyd figyelmen kívül. Jó szempilla stylistként biztos lehetsz abban, hogy kuncsaftokból sosem lesz hiány. Éppen ezért érdemes olyan vendégkör kiépítésére törekedned, akikkel szívesen dolgozol együtt, így a munka mindig kellemes, felemelő és inspiráló lehet a számodra.

A tökéletes munka titka az odafigyelés. A Pillapompa webáruházban pedig minden olyan alapanyagot megtalálhatsz, amire a biztonságos, minőségi szempillaépítéshez szükséged lehet:

Vásárlóink mondták

Renáta Torma
Ellenőrzött vásárlóEllenőrzött vásárló
5/5

Nagyon szeretek vele dolgozni, könnyű vele fanolni, a szállítás idejével és módjával teljes mértékben elégedett vagyok!

Ennyi idővel ezelőtt: 1 év
#1 kép innen:Henrietta J.
1
Henrietta J.
Vásárló
5/5

Minőségi termék Könnyű vele dolgozni, gyönyörű a végeredmény. A szállítás nagyon gyors, szuper a webáruház!:)

Ennyi idővel ezelőtt: 2 év
Bettina P.
Ellenőrzött vásárlóEllenőrzött vásárló
5/5

Nagyon egyszerű a használata, illetve látványosabban tartósabbak a pillogók

Ennyi idővel ezelőtt: 7 hónap
Lukács Z.
Ellenőrzött vásárlóEllenőrzött vásárló
5/5

Nagyon szeretem ezt a ragasztót, gyorsan köt, csak ezt használom.

Ennyi idővel ezelőtt: 7 hónap
Helga P.
Ellenőrzött vásárlóEllenőrzött vásárló
5/5

Ha létezik tökéletes ragasztó..ez az!

Ennyi idővel ezelőtt: 10 hónap
Veronika A.
Vásárló
5/5

Mély fekete, könnyen fanolható! Szuper, imádom.

Ennyi idővel ezelőtt: 2 év