Szempilla Stylistoknak

Útmutató kezdő szempillásoknak: Hogyan árazd be a szolgáltatásaid?

Feltételezem, hogy nemrég fejezted be a szempillaépítő tanfolyamot és az első bizonyítványod büszke tulajdonosa vagy. Gratulálok!? Tehát készen állsz arra, hogy elindítsd vállalkozásodat, de hogyan árazd be a szolgáltatásaid az elején?

A megfelelő ár meghatározása nem kis feladat, hiszen ha kezdetben túl magas az árad, akkor csak kevés ember fogja megfizetni, ha túl alacsony, akkor viszont nem lesz profitod. Egyértelműen a legutolsó dolog, amit szeretnél, az az, hogy lényegében ingyen dolgozz.. vagy ami még rosszabb, hogy veszteségesen.

Ne csak találgass, szánj időt arra, hogy mindent alaposan kiszámolj, hogy reális képet kapj magadról és a céljaidról.

Mielőtt elkezdesz töprengeni az általad kínált szolgáltatások árán, először számold ki a jövőbeli kiadásaidat:

1. Kezdeti költségek

Ezek egyszeri költségek, amelyeket meg kell “előlegezned” a vállalkozásodnak a siker érdekében:

  • tanfolyamok
  • eszközök, szalonbútorok, lámpa, dekoráció stb. 
  • vedd figyelembe az előzetes marketingköltségeket is, például: logótervezés, weboldalkészítés, munkaruha, social media hirdetések illetve más online/offline felületeken való reklámköltségek

Add össze mindezt, és törekedj arra, hogy ezek a költségek egy meghatározott időkereten belül: mondjuk egy éven belül megtérüljenek.

Tehát oszd el a kezdeti költségek összegét 12 hónappal, és az így megkapott végeredményt add hozzá a jövőbeli havi kiadásaidhoz. → Ezzel biztosíthatod, hogy minden, amit a vállalkozásod beindításához vásároltál, egy év alatt megtérüljön, ezt követően pedig már csökkennek a havi kiadásaid és nagyobb nyereségre tehet szert.

2. Rendszeres költségek

Számos dologra van szükséged ahhoz, hogy vállalkozásod folyamatosan működni tudjon. Nézzük meg alaposabban, mik lesznek a rendszeres kiadásaid. (ez akkor is érint téged, ha kezdetben otthon kialakított szalonból dolgozol)

A rendszeres költségek három fő csoportra oszthatóak:

Ide tartoznak:

  • szalon bérleti díja,
  • víz, gáz, áram, biztosítás, internet,
  • takarítószerek,
  • közlekedés költsége,
  • szempillás alapanyagok, fogyóeszközök

Ezek közül a legnagyobb a szalon bérleti költsége lesz, kivéve ha otthonról dolgozol. Kezdőként érdemes olyan munkaterületet választani, ami olcsóbb, aztán ahogy növekszik a tudásod és az ügyfélköröd, kereshetsz egy jobb helyet, tudva, hogy a bevételed már biztosan fedezni tudja.

A munkádhoz szükséges alapanyagok megválasztásánál a legfontosabb, hogy a minőség mindig árat követel. Alacsony minőségű anyagokkal nem juthatsz el a profi szintre és hidd el, ne becsüld alá a vendégeidet, ők is észreveszik a különbséget egy minőségi és egy silány alapanyag között! Meg kell győződnöd arról, hogy az általad használt eszközök elismertek a piacon, és megbízható, prémium alapanyagokból készülnek.

Ide tartoznak:

  • vállalkozásod díjai, könyvelő..
  • bankkártya terminál költsége,
  • elektronikus időpontfoglalási rendszer díjai

    Nem feltétlenül lesz szükséged mindezekre induláskor, de készülj fel arra a tényre, hogy ahogy haladsz előre és egyre elfoglaltabb leszel, valószínűleg be kell fektetned több dologba.

Ide tartoznak:

  • webdomain és tárhely,
  • reklámozás: névjegykártyák, szórólapok..
  • munkaruha,
  • fotószerkesztő program előfizetés stb.

Most, hogy megvannak a kezdeti és a rendszeres költségek, nézzünk egy példát, hogyan számolhatsz:

– Kezdeti költségeim:

  • tanfolyam: 100.000 Ft
  • eszközök, szalonbútorok stb.: 300.000 Ft
  • marketingköltségek: 30.000 Ft
    = 430.000 Ft osztva 12hó = 35.000 Ft/hó

    A kezdeti költségek egy év alatt megtérülnek, tehát csak az első év havi kiadásaihoz kell hozzáadnunk.

– Rendszeres költségeim:

  • bérleti díj+rezsi: 100.000 Ft/hó
  • takarítószerek: 5.000 Ft/hó
  • közlekedés: 15.000 Ft/hó
  • szempillás alapanyagok: 60.000 Ft/hó (pl. 2000Ft anyagköltség/vendég esetén, kezdetben havi 30 vendéggel számolva)
  • szolgáltatási díjak, KATA, könyvelő stb.: 60.000 Ft/hó
    = 240.000 Ft/hó

Kezdeti + rendszeres költségeim összesen: 275.000 Ft/hó

Tehát ennyit kell megkeresned havonta az első évben, hogy kitermeld a vállalkozásod költségeit, az e fölötti rész lesz a nyereséged: a munkádnak a díja.
(A második évtől a kezdeti költségeket, tehát a példa szerinti 35.000 Ft/hó díjat már nem kell hozzáadnod a havi kiadásokhoz.)

Tippek az árlista kialakításához:

A legtöbb kezdő szempilla stylist egy kis ideig ingyen dolgozik barátainak és családtagjainak, hogy növelje önbizalmát, tapasztalatát és Instagram-portfólióját! De hogyan állítsd be a szolgáltatásod árait, miután készen állsz a fizetős vendégek fogadására?

Ha megvannak a költségeid, akkor itt az ideje, hogy kutatást végezz versenytársaid között és meghatározd, hogy milyen áron éri meg dolgoznod. Az emberek valószínűleg nem utaznak olyan messzire az otthonuktól, vagy munkahelyüktől, hogy megcsinálttassák a szempilláikat, ezért a szalonod 15-20km-es körzetében lévő szempilla stylistok árait érdemes alapul venned.

Nézd meg azt is, hogy milyen élményt és minőséget kapnak a vendégek a környékbeli pillásoknál és mérd össze az általad kínált szolgáltatással. Légy reális a jelenlegi szakértelmed tekintetében, de ne becsüld alá magad!

Mit sugall a túl alacsony ár?

A szolgáltatásod árszintje határozza meg, hogy a vendégeid mennyire értékelik majd a munkádat és az idődet. A túl alacsony ár rossz minőséget sugallhat és könnyen feltételezésekbe bocsátkoznak a munkád minőségéről…ami akár taszíthatja is a potenciális vendégeket.

Túl alacsony árakkal olyan embereket vonzol be, akik az életben minden egyes termékből, szolgáltatásból próbálnak kedvezményeket kapni és nem szeretnek fizetni a minőségért. Ha ilyen vendégkört építessz ki, akkor az szakmailag visszahúz téged és sosem fogsz merni tisztességes árat elkérni a szolgáltatásodért, valamint lerontja önbecsülésed és motivációdat.

Fontos, hogy soha ne magyarázkodj a vendégeidnek az áraidat és kiadásaidat illetően – ez nem érdekli őket, és nem is kell tudniuk, hogy miért olyan árat alakítasz ki amilyet.. Csak azt kell tudniuk, milyen értéket kínálsz nekik a pénzükért.

Mikor emelj árat?

Általánosságban évente legalább egyszer szoktunk árat emelni. Nincs tökéletes alkalom az árak emelésére, az év bármely szakaszában megteheted.

Javasolom, hogy minden egyes eredmény, például versenygyőzelem vagy továbbképzés befejezése után tekintsd át áraid. Tűzz ki célokat magad elé a munkád színvonalát és sebességét illetően és amikor azt érzed, hogy szintet léptél, nyugodtan emelj az áraidon. Ne félj elismerni a munkád értékét és ne szégyellj többet kérni érte, hiszen a vendégeid is érzékelni fogják a szakmai fejlődéseidet.

Fontos, hogy ne egyik pillanatról a másikra emelj árat, hanem legalább egy hónappal előtte értesítsd a vendégeid róla.

Reméljük, hogy hasznosnak találtad a fenti információkat. Egy saját vállalkozás létrehozása mindig kemény munka, de rendkívül kifizetődő tud lenni, csak türelmesnek és kitartónak kell lenned. Amennyiben további kérdéseid vannak, a Pillapompa csapata mindenben készségesen segít Neked.

A tökéletes munka titka az odafigyelés. A Pillapompa webáruházban pedig minden olyan alapanyagot megtalálhatsz, amire a biztonságos, minőségi szempillaépítéshez szükséged lehet:

Vásárlóink mondták

#1 kép innen:Névtelen
1
Névtelen
Ellenőrzött vásárlóEllenőrzött vásárló
5/5

Imádom, nagyon könnyű vele dolgozni!!

Ennyi idővel ezelőtt: 1 év
#1 kép innen:Fatima F.
1
Fatima F.
Ellenőrzött vásárlóEllenőrzött vásárló
5/5

Fantasztikus Szeretek vele nagyon dolgozni, hiszem gyors, és nem esik szét a fan. Megvagyok elégedve az oldallal, nagyon szép, és átlátható. Igen, szuper gyorsak vagytok.

Ennyi idővel ezelőtt: 2 év
#1 kép innen:Napsugar N.
1
Napsugar N.
Vásárló
5/5

Szuper termékek! Csoda velük a munka Nagyon könnyű velük dolgozni!

Ennyi idővel ezelőtt: 2 év
#1 kép innen:Vanessza H.
1
Vanessza H.
Vásárló
5/5

Az eddigi legjobb ragasztó, amit próbáltam. 4 hónapja kezdtem pillázni, és ez az 5. ragasztó volt amit eddig kipróbáltam. Tudtam, hogy sok idő lesz, míg megtalálom “az Igazit”, mert ezzel is kísérletezgetni kell. Mikor kerestem az új ragit, fontos volt, hogy minőségi legyen, gyors és bírja a néha előforduló alacsony páratartalmat. 2 nap alatt megérkezett, azóta ezt használom, eddig még csak jókat tudok mondani róla.? Az biztos, hogy legközelebb is ezt a ragasztót fogom választani! ?

Ennyi idővel ezelőtt: 2 év
Virág
Ellenőrzött vásárlóEllenőrzött vásárló
5/5

Imádom? nagyon könnyű és jó vele dolgozni! Legközelebb is csak innen fogok rendelni!?

Ennyi idővel ezelőtt: 1 év
Miklós Zoltán N.
Vásárló
5/5

A rendelés menete gyors és pontos, elégedett vagyok! 🙂 A termékkel teljesen meg vagyok elégedve, nagyon könnyű vele dolgozni, jó minőségű! Törzsvevő leszek 🙂

Ennyi idővel ezelőtt: 3 év